I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




torsdag 25 augusti 2011

Dagens skörd


Att hitta kantareller under en vanlig hundpromenad är, för mig, lyxigt. Jag kände mig rik när jag rensade svampen, förvällde, paketerade och frös in. Nu är det ju inga stora mängder som har plockats hem bara ca 6 liter med de 2 literna som fick åka ändå från Småland. Under rensningen av svampen sände jag en tanke på de som tar hem en så där 100 liter - gu' så tråkigt att rensa så där mycket. Med lite avundsjuka försöker jag övertala mig att det lilla också räknas och det är när tillgången är begränsad som det smakar som bäst. Så lyxigt att få äta en STOR svampmacka till lunch men jag blev lite snål med skogsguldet så Karl Johan fick hamnade i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar