I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




onsdag 31 augusti 2011

Att man aldrig lär sig.........????

Inte världens snyggaste stövel men det skiter mina fötter i..........

Jag kan aldrig bli "van" vid mig själv eller med andra ord jag lär mig aldrig vad jag egentligen vill. En del skulle nog säga att man lyssnar dåligt på sig själv och andra är väl de där som vet precis allt om sig själva.
 INTE JAG!
Under fredagens hundpromenad när min låga stövlar visade sig vara rena rama vatteninsläppet, när  vattnet steg och mina regnbyxor inte höll väta så var det kört. En shoppingresa till Umeå blev ett måste - måste ha nya lätta stövlar med lite högre skaft, måste ha ett par nya walkingskor och måste ha nya regnbyxor. UMEÅ here I come! En varm dusch kan få hjärnan att lugna ner sig och det funkar för mig. När jag klev ut ur duschen funderade jag på att gynna Vännäs Kommun och besöka Moped och Cykelshoppen. Nej, jag hade inte duschat för varmt så hjärnan fått en "meltdown". Vi har en Moped och Cykelshop som faktiskt har det mesta. Där lyckades jag hitta ett par MYCKET högskaftade stövlar och relativt tunga, walkingskor som var på halva priser - bargain...och ett par regnbyxor. De relativt tunga stövlarna och regnbyxorna blir nog bra men skorna är det sämre med, Jag får så fruktansvärt ont i fötterna - rena rama döden - tårarna nästan sprutar, så ont gör det. Hade jag varit "van" vid mig själv så skulle jag varit på Gå och löpkliniken och provat ut en sko, ordentligt. Plånboken fick lida men jag gynnade, ta mig tusan, min egen kommun även om det blev smärtsamt. Måste försöka bli van vid mig själv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar