I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




onsdag 9 mars 2011

Pärontarte är inte GI-mat!






För några veckor sedan så jag på TV-programmet, Sveriges mästerkock, och blev helt tagen av en Pärontarte med chokladkräm. Hittade inte receptet från början och när jag frågade runt så blev svaret;
 - recept.nu, dock inte GI-mat men passa på att njut.
Måste prova för jag vill verkligen njuta av något mumsigt.
I "Sveriges mästerkock" skulle pärontarten göras på en timme, i vårt hus tog det 2 timmar för 2 personer. Vilken tur att jag fick hjälp av min dotter! Så i kväll bjöd vi på en exklusiv matresa - Thai möter franskt - Pad thai till huvudrätt och som avslutning en otroligt god Pärontarte med vispad grädde. Vilken himla tur att det, förutom hundpromenad tränades i över en timme på gymmet. 
Det blir liksom jämt upp i kaloriburken:-))

2 kommentarer: