I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




fredag 18 februari 2011

Fiction eller verklighet


I dag läste jag en artikel i VK om Isabella Löwengrip och hennes blogg "Blondinbella". Hela min hundrunda, 1,5 timme, funderade jag på vad som skrevs.
- Jag hittade på allting. Det var så kul, säger Isabella Löwengren. Annars skulle ingen annan läsa hennes blogg. Är det verkligen så illa att vi måste skapa drömpersoner och låtsas världar för att andra skall bli intresserade??? Svaret på frågan är ju tydligen JA men i mina öron låter det bedrövligt. Kanske är det därför att jag tillhör en annan generation eller har vi olika värderingar men verkligheten låter mer intressant än fiction. Den här bloggen och de bloggar som jag oftast läser är de som handlar om vardagen men också delade drömmar men det är ju inga låtsats världar (tror jag inte).
Min vardag i dag är först och främst hundvakt av en löpande tik vilket resulterar in en fjäskande Toypudel, en små crazy tik och en mycket försmådd hundkille som känner sig utanför. Varken kompisen eller matte har tid.....
Ja, jag har ju inte tid för jag bloggar ju och sedan måste jag förbereda min mors födelsedag. Hon fyller många år i dag. Detta är verklighet inte fiction!

3 kommentarer:

  1. Jag läste också den artikeln, och tänkte på vad det sänder för signaler till våra unga. Att verkligheten inte är intressant!? Min Felicia var där och tyckte att hon var väldigt inspirerande att lyssna på....
    Jag har lagt till dig i min länksamling på bloggen som Domestic Atlas, hoppas det är ok?

    SvaraRadera
  2. Tackar för det, jag känner mig hedrad:-)
    Tjejen är mycket duktig men det är väl mest det, signalerna.....Nu har vi ju kloka och förnuftiga tjejer så vi behöver inte vara oroliga:-))

    SvaraRadera
  3. Nej, jag är inte orolig! =)
    Har zebrahud som bakgrund på bloggen, föresten ;)

    SvaraRadera