I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




måndag 31 januari 2011

Fritatta och en bukett tulpaner

Tulpaner i blickfånget

En bukett tulpanerna kan få missnöjet och vemodet att pysa ut i rymden. Blommor är ju sådan där "feelgood" saker som även kan få lite feber och rassel i halsen att försvinna för ett ögonblick....Till och med middagen blir lättsammare att ta i tu med.

Fritatta med paprika- och olivsallad

I vår familj brukar vi försöka att göra en matlista för veckans middagar. Tidigare var vi riktigt duktiga på att hitta nya rätter men vi har varit ganska bekväma och då blir det de "gamla" beprövade recepten. Så denna veckan är det slut på slentrian och vi har två helt nya smaksensationer att uppleva.
Den första nya maträtten blev Fritatta med paprika- och olivsallad. För att pigga upp smakerna lite serverade jag en youghurt/vitlöksås till. Helt ok, superenkelt och lätt att göra dessutom italienska influenser. En varm sommardag med ett friskt italienskt rosevin gör Fritattan, med sin sälta, rättvis. Pröva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar