I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




tisdag 11 januari 2011

Facebook användare - Ja visst!

JAAaaa, jag är en flitig Facebook (Fb) användare och jag har så himla kul!
Det finns olika åsikter om användandet av Fb. Enligt en genre så anses det ohälsosamt att hålla på med Fb världen. Vi exponerar våra privata liv, suddar ut vår integritet och vi förlorar kontrollen när vi "skänker" informationen såsom bilder, texter, åsikter om oss själva, rakt ut i cyberrymden. Det pratas om människor som får sina liv förstörda, missbruk, asociala- och självskadande beteenden.
Och så har vi den andra sidan, där människor skapar sociala nätverk och interagerar med omvärlden.
Jag är på "den andra" sidan och jag njuter av det. Visserligen tar det tid men vems tid?? TV-tid, telefontid, en massa "måsten"-tid och annan mindre betydelsefull tid. Här skapas det kontakter med både gammalt och nytt folk, här snackas det både väsentligheter och skit, här delar vi med oss av det goda och av det tråkiga, här uppmuntrar och skojar vi med varandra, här håller vi koll på vad som händer, här delar vi med oss av intressen och vardagslivet. För en "sjukpensionär" så är detta en inkörsport till livet utanför och jag är nöjd med det för jag ÄR en CYBERKVINNA
:-)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar